Meer doen met de computer

Je kunt via de computer en op internet steeds meer regelen. Dat is handig. Maar ook lastig als je hier geen of weinig ervaring mee hebt. De Bibliotheek helpt je verder. Met cursussen voor computers en internet.

Iedereen is welkom bij onze computercursussen. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

Leren omgaan met de computer

In de cursus leer je werken met computers en internet. De cursus is voor iedereen die nog geen ervaring heeft met computers.

Wat leer je

• Omgaan met de computer
  • Een e-mail sturen
  • Iets opzoeken of kopen op internet
  • Downloaden
  • En nog meer

Wanneer is de cursus?

Websites van de overheid

In de cursus leer je omgaan met de websites van de overheid. De cursus is voor iedereen die al een beetje ervaring heeft met internet.

Wat leer je

• Een DigiD aanvragen en gebruiken
  • Afspraken maken via internet
  • Formulieren invullen
  • Toeslagen aanvragen
  • Inloggen op websites zoals mijntoeslagen.nl, mijnoverheid.nl en werk.nl
  • En nog meer

Wanneer is de cursus?

Donorregistratie

Belastingaangifte

Corona-melder

Digitaal spreekuur bij de Bibliotheek

Je loopt gewoon binnen!

Seniorweb Best is twee middagen in de week aanwezig om iedereen te helpen die digitale vragen heeft.

Het inloopspreekuur is op dinsdag- en vrijdagmiddag van 13.30 tot 15.00 uur. Je kunt hier ook informeren naar de cursussen en workshops.

SeniorWeb

Wil je handiger worden met de computer, tablet en smartphone? Volg dan in de bibliotheek of thuis gratis online SeniorWeb-cursussen. Zo kun je bijvoorbeeld beter leren e-mailen, werken met Windows, Word en Excel of Whatsapp gebruiken. Je kunt kiezen uit maar liefst 25 cursussen. Ze zijn er voor iedereen, jong en oud, ook als je geen lid bent van de bibliotheek.

Volg een online cursus op een pc in de bibliotheek of thuis. In de bibliotheek kan een medewerker je helpen als je vragen hebt.De cursussen zijn geschikt voor zowel beginners als iets gevorderde cursisten. Je volgt ze in je eigen tempo, waar en wanneer het jou uitkomt.

Overzicht cursussen

• E-mailen, 4 programma's
  • Foto's beheren en bewerken, 5 programma's
  • Leer alles over Whatsapp, 2 programma's
  • Leren werken met Android
  • Leren werken met Apple, 3 programma's
  • Online opslag en backup, 4 programma's
  • Starten met Windows, Excel en Word, 4 programma's
  • Typen met 10 vingers
  • Veilig en bewust online

Dit pakket wordt nog uitgebreid.

Meedoen
Om de cursussen te volgen, kun je je registreren bij de bibliotheek, of je nu lid bent of niet. De bibliotheekmedewerker verzorgt de registratie. Daarna ontvang je binnen 15 minuten van SeniorWeb je inloggegevens per e-mail en kun je aan de slag. Stuur een mail naar klantenservice of kom naar de bibliotheek!

Stuur een e-mail voor meer informatie